środa, 17 kwietnia 2013

Kurs na wachlarz

Wachlarz w dawnych czasach służył nie tylko do chłodzenia się,ale był też atrybutem damy.Oprócz tego,że był elementem mody,świadczył też o statusie społecznym i był pomocny w zachowaniach towarzyskich.Zdobione wachlarze były używane tylko przez ludzi   z wyżyn społecznych ,znających się na sztuce i na kulturze(i pewnie też dlatego,że było ich na to stać).Niższe warstwy społeczne używały zwykłych wachlarzy z liści.
Wybaczcie,te moje wywody na temat tego przedmiotu,ale  plączą mi się po głowie myśli związane z  kulturą i z ogólnie pojętymi zasadami dobrego wychowania.I tak przy okazji tego wachlarza,stwierdziłam,że niestety są ludzie,którzy powinni używać tylko wachlarzy plecionych z listowia.
Mam nadzieję,że wybaczycie mi to moje filozofowanie:)

A teraz wachlarz zrobiony przez Kozio lek

Cały kurs znajdziecie na jej blogu






3 komentarze:

  1. A wiesz ,że masz rację .Kiedyś wachlarze nie zaliczały się tylko do akcesoriów mody,ale również mówiły o statusie społecznym i były pomocne w kontaktach i zachowaniach towarzyskich.Szkoda,że w dzisiejszych czasach ludzie często zapominają o zasadach savoir -vivre.,a często na każdym kroku niestety z tymi brakami kultury mamy do czynienia.Po prostu wystarczy np. zwykłe dzień dobry czy witam aby pozostawić po sobie dobre wrażenie.
    Filozofowanie wybaczone a Twoje porównanie do listowia bardzo trafne w odniesieniu do niektórych ludzi jakich spotykamy w codziennym życiu.Oby było ich jak najmniej.Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam Cię do mojego spisu blogów Handmade :)
    www.spis-blogow-handmade.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń